SE.S.TA Blog

Na blogu publikujeme teoretické reflexe aktivit Centra choreografického rozvoje SE.S.TA. Ve spolupráci s umělci z oblasti tance a souvisejících oborů shromažďujeme a reflektujeme materiál v naší dynamicky se rozvíjející profesi. Snažíme se porozumět tématům a fenoménům, které ovlivňují uvažování umělců a jejich uměleckou tvorbu. A tak obohatit kolektivní znalosti našeho oboru.

Vyhledávání na blogu

Tagy
Kategorie
Jazyk

Články na blogu

Obdivem padám na kolena, když vidím jak švýcarská umělkyně Stéphanie Nyota N'Duhirahe, původem z Demokratické republiky Kongo, která už čtrnáct let žije v České republice, přistupuje k zpracování vlivu politických událostí na osobní historii člověka.

Katarína Brestovanská

Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA hostilo na rezidenci ART KLASTRY ve Žďáru nad Sázavou cirkusové umělkyně Stéphanie Nyota N'Duhirahe a Morgane Widmer. Přestože obě umělkyně pocházejí ze Švýcarska, jsou už od roku 2010 pevnou součástí pražské cirkusové komunity, která působí v KD Mlejn. Každá přijela na rezidenci se svým vlastním projektem. Stéphanie s experimentální koláží Šrámy/Děti z bakelitu, kde zpracovává zkušenosti lidí, kteří byli dětmi během Sametové revoluce a Morgane s projektem Carcasse, který zpracovává téma sociálního a ekologického dopadu ženského oblečení. V projektech si vyměnily role, což je sympatická ekologická praxe v jejich platformě Cie Pieds Perchés. Morgane jsem už na rozhovor nezastihla, tak se ponoříme do rozhovoru se Stéphanie.

Celý článek

Pseudologia fantastica

Natalie Tun

By writing this text, I wish to reflect on a certain topic discussed during the Choreographic Forum, organized by Center for Choreographic Development SE.S.TA, in Prague in November 2023. I use an open form to express my stream of thoughts, associations and questions which arose while discussing the topic of fiction and reality in relation to my personal experience within performing arts. References in this text were given by participants of the Choreographic forum; some materials are coming from my notes focused on movement observation and artistic practice.

Celý článek

Související akce