SE.S.TA Blog

Na blogu publikujeme teoretické reflexe aktivit Centra choreografického rozvoje SE.S.TA. Ve spolupráci s umělci z oblasti tance a souvisejících oborů shromažďujeme a reflektujeme materiál v naší dynamicky se rozvíjející profesi. Snažíme se porozumět tématům a fenoménům, které ovlivňují uvažování umělců a jejich uměleckou tvorbu. A tak obohatit kolektivní znalosti našeho oboru.

Vyhledávání na blogu

Tagy
Kategorie
Jazyk

Články na blogu

Museography Choreography: Zakázka na choreografické dílo (Alice Chauchat)

Alice Chauchat

Byla jsem oslovena, abych se ve spolupráci s tanečními umělkyněmi z Prahy a v dialogu s kurátorem Michalem Novotným pokusila choreografickými prostředky odpovědět na ambiciózní výstavu 1939–2021: Konec černobílé doby. Výstava se vyznačuje tím, že jsou zde k vidění výhradně díla ze sbírek Národní galerie Praha. Tím nejen svědčí o dějinách národa, ale také o osudech výtvarného umění v rámci těchto dějin a konečně i o samotné galerijní instituci coby křižovatce obou. Výstava sleduje pohyby napříč těmito sférami, zpochybňuje dělení na kolektivní a individuální a současně i spřízněný pojem (umělecké) svobody.

Celý článek

V představení Potkat lišku jsem ve skutečnosti potkala lišky dvě a ten pohled mě rozpustil.

Katarína Brestovanská

Tanečnice a performerka Johana Pocková a scénografka a performerka Vendula Tomšů podaly jasnou výpověď: umění není určeno jen privilegované komunitě, která navštíví divadlo, ale všem, kteří chtějí prožít blízké setkání s duší zvířete a divadelním storytellingem i mimo prostory divadla. Tyto mladé umělkyně pracují s jemností a intimitou, přitom delikátním způsobem probouzejí nejen naše vizuální smysly. Každý, kdo se chce odevzdat zážitku, je „in“.  Johana Pocková a Vendula Tomšů byly na rezidenci ART KLASTRY na zámku ve Žďáru nad Sázavou. Jejich nové dílo Potkat lišku jsem na rezidencii viděla hned dvakrát. Nabízím sondu do duše dvou lišek - mladých současných umělkyň.

Celý článek

I admire the way how the Swiss artist Stéphanie Nyota N'Duhirahe, originally from the Democratic Republic of Congo, who has been living in the Czech Republic for fourteen years, approaches the impact of political events on a personal history.

Katarína Brestovanská

SE.S.TA Centre for Choreographic Development hosted circus artists Stéphanie Nyota N'Duhirahe and Morgane Widmer as part of the ART CLUSTERS residency in Žďár nad Sázavou. Both artists come from Switzerland, but has been a solid part of the Prague circus community based in Kulturní dům Mlejn since 2010. Each came to the residency with their own project: Stephanie with her experimental collage ŠRÁMY / DĚTI Z BAKELITU (Children of bakelite), where she processes the experiences of people who had been children during the Velvet Revolution and Morgane with her project CARCASSE, which thematises the social and environmental impact of women's clothing. In the projects they switched roles, which is a sympathetic ecological practice within their platform Cie Pieds Perchés. Unfortunatelly I didn't catch up Morgan for the interview, so let's dive into the interview with Stéphanie.

Celý článek

Související akce