Pedagogický seminář
Jean-Christophe Paré

Choreografický seminář Řekni to partiturou

S Jeanem-Christophem Paré

CirqueonLab, Praha
Pá–⁠Ne 14.–⁠16. 2. 2025

Partitura není jen notový zápis. V tanci může mít nespočet podob a forem, přizpůsobených tvůrčímu přístupu toho, kdo pohyb či tanec „zapisuje“. Je nenahraditelným nástrojem kompozice – ukazuje, kde se nacházíme, kam směřujeme, a jak se choreografický materiál během tvorby proměňuje. Slouží také jako navigace pro spolupracovníky, pomáhá sdílet naše místo v procesu a klíčové aspekty tvorby. Během semináře budeme zkoumat, jak lze partituru využít k improvizaci a jak tyto dvě složky propojit.

Zpět na akce

Pro koho je seminář určen?

Seminář je otevřen pro:

  • Choreograf*ky
  • Tvůrce*kyně
  • Taneční pedagogy*žky
  • Performer*ky a interpret*ky
  • Teoretiky*čky
  • Student*ky tance, chtějící rozvíjet své kompetence a prohlubovat znalosti choreografické kompozice

Speciální nabídka pro pedagogy ZUŠ

Kurzovné lze hradit z šablon OP JAK (v rámci „Osobnostně sociálního a profesního rozvoje pracovníků ve vzdělávání ZUŠ“ – šablona č. 2. VII/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZUŠ).

Termín a časy

Pá–⁠Ne 14.–16. 2. 2025

16.00–19:00
So 10:00-17:00
Ne 9:30–15:30

Místo

CirqueonLab, Praha

Cena

  • Early bird (přihlášení do 10. 1. 2025): 2 700 Kč / 1 400 Kč student
  • Standardní (přihlášení do 13. 2. 2025): 3 200 Kč / 1 600 Kč student

Přihlaste se

Formulář Google

Program

(Brzy upřesníme)

Po semináři obdrží všichni účastníci certifikát.

Seminář bude tlumočen do češtiny.

LEKTOR Umělec

Jaké byly minulé ročníky

Ze semináře si odnáším chuť tvořit a předávat hru s rozmanitou hudbou, zvukem, prostorem, jednoduchými gesty, které mohu rozpracovávat s daným záměrem. Vytvářet prostor a půdu pro kreativitu, tvorbu jedince, ale i skupiny. Dívat se na ni ze tří pozic: interpret, autor, divák. Pokládat si dramaturgické otázky, především: co vidím? Spolupracovat na díle s více odborníky nejen z tanečního světa a klást při tvůrčím procesu překážky, které umožňují novou perspektivu, cestu, metodu.

Taneční pedagožka

Na semináři jsem získala mnoho nových poznatků – jak pracovat s hudební předlohou, prostorem, časem; jak obohatit motivaci k pohybovému přednesu žáků, lépe je směrovat k potřebné cestě…

Taneční pedagožka

Obohacení v oblasti pohybu, tance a hudby, propojení, dialogu tance a hudby, jak se zamýšlet nad tvorbou, jak si vytvořit strukturu, koncept, přesah i do dalších poloh tvorby – psychologie, filozofie, vnímat věci v kontextu více oborů.

Taneční pedagožka, choreografka

Bylo pro mě velmi inspirativní, jak mohu pracovat s různými kvalitami pohybu a s jejich dramaturgií v čase a prostoru. A jak se tyto tři složky navzájem ovlivňují. Bylo určitě super nahlédnout do dramaturgie skrz pohyb, ale i skrz dramaturgii hudby.

Studentka tance, Konzervatoř Duncan Centre

Děkujeme partnerům

Seminář se koná za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy.

Pedagogický seminář
Pedagogický seminář