Již tradičně v únoru pořádaný pedagogický seminář sleduje cíl obohatit know-how pedagogů díky užití know-how choreografů. Během semináře dochází ke sdílení nástrojů pro analýzu a k porovnávání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.
Seminář povede Mirka Eliášová (CZ), Sophie Billy (FR) a Jana Bohutínská (CZ), kromě prostoru se budeme zabývat také vztahem pedagogiky a koučinku.
Bádání na téma prostor provází pedagogické dílny již potřetí. V roce 2016 jsme se zaměřili na členění prostoru v pedagogice tance, v loňském ročníku na téma cirkulace a letos navážeme zkoumáním fenoménu site specific.
SITE SPECIFIC
/ umělecký nástroj pro taneční výuku
/ uvědomění prostou a struktury prostorové dimenze, ve které výuka probíhá a její začlenění do procesu
/ mezioborový přesah a vzájemné obohacení tance a architektury
Záměrem pedagogického semináře je uvědomování si prostoru ve své každodenní tvorbě a další rozvíjení své umělecké práce. Seminář si klade za cíl zejména sdílení zkušeností mezi tanečními profesionály a pedagogy, osvojování si nástrojů umožňujících adaptaci učení na konkrétní místo, čas a skupinu dětí – žáků a konfrontaci různých pedagogických modelů.
Seminář probíhá ve dvou fázích
1. Ateliéry zkoumání a realizace s hosty a tanečními pedagogy: rozcvičení, workshopy, semináře, praktické aplikace ve výuce, konfrontace zkušeností.
2. Zakončení formou kulatého stolu – veřejné diskuse: představení práce a aktivit z dílny, širší diskuse k tématu site specific.
Pátek: 14:00 – 19:00
Sobota: 10: 00 – 18:00 (polední pauza)
Neděle: 9:00 – 16:00 (polední pauza)
Seminář probíhá v prostoreách Katedry tance HAMU.