PEDAGOGICKÝ SEMINÁŘ 2024: Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici

Akreditovaný masterclass pro taneční pedagogy a choreografy

AKCE UŽ PROBĚHLA
Cirqueon Lab v Petrohradské, Praha
1.–⁠3. 3. 2024

Dialog mezi tanečním gestem a zvukem v procesu kompozice. Jak pracovat s dynamickým napětím mezi těmito dvěma způsoby psaní? Hledání citlivého a smysluplného vztahu mezi pohybovým klimatem a zvukovou krajinou –⁠ včetně ticha –⁠ je neustálé…

Zpět na akce

Téma letošního semináře navazuje na loňské Temporalita a muzikalita v choreografické kompozici, na kterém spolupracoval francouzský choreograf Jean-Christophe Paré a italský perkusionista Elio Moretti. Letos se zaměříme na muzikalitu v souvislosti s dramaturgií v choreografické kompozici.


Pro koho je seminář určen

Seminář je otevřen pedagogům*žkám, choreografům*kám, tanečním interpretům*kám i studentům*kám, kteří mají zájem rozvíjet své dovednosti a přístupy k taneční tvorbě a kreativní výuce.

Cíle semináře

  • Obohatit know-how pedagogů*žek pomocí zkušeností profesionálních choreografů*ek a naopak.
  • Poskytnout nástroje pro analýzu a porovnání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.

Seminář je akreditován MŠMT (DVPP) a účastníci*ce obdrží certifikát.
Seminář bude tlumočen do češtiny.


Jean-Christophe Paré k tématu semináře

„Tanec a hudba spolu hrají, spojují se v prostoru a čase, ale také v opozici, aby vytvořily jednotný ‚příběh‘. Rozhodně se však nejedná o ‚příběh‘ s explicitními obrazy nebo scénář, který se odvíjí podle logiky zdravého rozumu.

Tanec a hudba jsou poetické jazyky. Snaží se narušit realitu a význam. Vyprávění příběhů je především pohyb – z řeckého Kein, Ki, kinein, což znamená pohybovat se, nebo kinêsis, pohyb. Příběh je vyprávěná událost. A touto událostí je pohyb sám: jeho proměny, energické zvraty, změny a odklony směru, trhliny a artikulace… všechny proměny časového a prostorového kontinua, které jsou specifické pro umění gesta a zvuku.“


Struktura semináře

Seminář proběhne formou pohybových dílen zaměřených na překračování hranic zkušeností s choreografickou kompozicí prostřednictvím dialogu s dalšími médii (místa, zvuky, hudba, předměty, oblečení aj.).

Obsah dílen

  • Lekce zaměřené na smyslové uvědomění: Přístup k imaginárnímu tělu a jeho vlivu na prostorové a zvukové klima kompozice
  • Ateliér poslechu zvuku a hudby: Práce s orientovaným poslechem
  • Dílny improvizace a kompozice: Vztah mezi prostorem imaginárního těla a hudebností, dramaturgické otázky
  • Strukturované diskuse: Reflexe práce prizmatem dramaturgie, propojení gesta a zvuku

Termíny a časy

  • Pá 1. 3. | 15:00–18:00
  • So 2. 3. | 10:00–17:00 (včetně pauzy na oběd)
  • Ne 3. 3. | 9:30–15:30 (včetně pauzy na oběd)

Místo

Cirqueon Lab, Petrohradská 3, Praha 10–Vršovice

Kurzovné

  • Dospělí: 3 000 Kč | 2 500 Kč (při platbě do 15. 2.)
  • Studenti*ky: 1 600 Kč | 1 400 Kč (při platbě do 15. 2.)

Podpora a partneři

  • Seminář je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy.
  • Děkujeme týmu Cirqueon.