Téma semináře
Téma “Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici” nepřímo navazuje na téma loňského semináře “Temporalita a muzikalita v choreografické kompozici”, na kterém poprvé spolupracoval francouzský choreograf a pedagog Jean-Christophe Paré s italským perkusionistou Eliem Moretti. Letos se budeme věnovat tématu muzikality i v návaznosti na dramaturgii v choreografické kompozici.
Komu je seminář určen
Seminář je určen všem pedagogům, choreografům i tanečním interpretům a studentům se zájmem o další rozvoj svých kompetencí a přístupů k taneční tvorbě a kreativní výuce. Cílem semináře je obohatit know-how pedagogů díky užití know-how profesionálních choreografů a naopak. V jeho průběhu jsou sdíleny nástroje pro analýzu a k porovnávání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.
Seminář je akreditován MŠMT (DVPP), účastníci po skončení obdrží certifikát.
Seminář bude tlumočen do češtiny.
Jean-Christophe Paré k tématu semináře:
“Tanec a hudba spolu hrají, spojují se v prostoru a čase, ale také v opozici, aby vytvořily jednotný ‘příběh’. Rozhodně se však nejedná o ‘příběh’ s explicitními obrazy nebo scénář, který se odvíjí podle logiky zdravého rozumu. Tanec a hudba jsou poetické jazyky. Snaží se narušit realitu a význam. Vyprávění příběhů je však především pohyb, z řeckého Kein, Ki, kinein, což znamená pohybovat se, nebo kinêsis, pohyb. Příběh je vyprávěná událost. A touto událostí je pohyb sám: jeho proměny, jeho energické zvraty, změny a odklony směru, jeho trhliny a artikulace… všechny proměny časového a prostorového kontinua, které jsou specifické pro umění gesta a zvuku.”
Seminář bude veden formou navazujících pohybových dílen zaměřených na překračování různých prahů zkušenosti s choreografickou kompozicí prostřednictvím dialogu s dalšími médii, s nimiž se setkává (místa, zvuky, hudba, předměty, oblečení a další).
- – Lekce zaměřené na smyslové uvědomění: přístup k imaginárnímu tělu a jeho vlivu na prostorové a zvukové klima kompozice
- – Ateliér poslechu zvuku a hudby: přístup k výzvám orientovaného poslechu
- – Dílny improvizace a kompozice: vztah mezi prostorem imaginárního těla a hudebností; dramaturgické otázky
- – Strukturované diskuse o práci prováděné prizmatem dramaturgie, kdy je iniciován vztah mezi gestem a zvukem
KDYPá 1. 3., 15:00–18:00So 2. 3., 10:00–17:00 (včetně pauzy na oběd)Ne 3. 3., 9:30–15:30 (včetně pauzy na oběd)
KDECirqueon Lab, Petrohradská 3, Praha 10–Vršovice KURZOVNÉDospělý 3 000 Kč / 2 500 Kč (při platbě do 15. 2. )Student 1 600 Kč / 1 400 Kč (při platbě do 15. 2. )
Pedagogický seminář je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy.