OPEN CALL: PEDAGOGICKÝ SEMINÁŘ 2024 –⁠ Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici

Akreditovaný masterclass pro taneční pedagogy a choreografy

AKCE UŽ PROBĚHLA
Cirqueon Lab v Petrohradské, Praha
1.–⁠3. 3. 2024

Dialog mezi tanečním gestem a zvukem v procesu kompozice. Jak pracovat s dynamickým napětím mezi těmito dvěma způsoby psaní? Hledání citlivého a smysluplného vztahu mezi pohybovým klimatem a zvukovou krajinou –⁠ včetně ticha –⁠ je neustálé…

Zpět na akce

Téma semináře

Téma “Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici” nepřímo navazuje na téma loňského semináře “Temporalita a muzikalita v choreografické kompozici”, na kterém poprvé spolupracoval francouzský choreograf a pedagog Jean-Christophe Paré s italským perkusionistou Eliem Moretti. Letos se budeme věnovat tématu muzikality i v návaznosti na dramaturgii v choreografické kompozici. 

Komu je seminář určen

Seminář je určen všem pedagogům, choreografům i tanečním interpretům a studentům se zájmem o další rozvoj svých kompetencí a přístupů k taneční tvorbě a kreativní výuce. Cílem semináře je obohatit know-how pedagogů díky užití know-how profesionálních choreografů a naopak. V jeho průběhu jsou sdíleny nástroje pro analýzu a k porovnávání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.

Seminář je akreditován MŠMT (DVPP), účastníci po skončení obdrží certifikát.

Seminář bude tlumočen do češtiny.

Jean-Christophe Paré k tématu semináře:

“Tanec a hudba spolu hrají, spojují se v prostoru a čase, ale také v opozici, aby vytvořily jednotný ‘příběh’. Rozhodně se však nejedná o ‘příběh’ s explicitními obrazy nebo scénář, který se odvíjí podle logiky zdravého rozumu. Tanec a hudba jsou poetické jazyky. Snaží se narušit realitu a význam. Vyprávění příběhů je však především pohyb, z řeckého Kein, Ki, kinein, což znamená pohybovat se, nebo kinêsis, pohyb. Příběh je vyprávěná událost. A touto událostí je pohyb sám: jeho proměny, jeho energické zvraty, změny a odklony směru, jeho trhliny a artikulace… všechny proměny časového a prostorového kontinua, které jsou specifické pro umění gesta a zvuku.”

Seminář bude veden formou navazujících pohybových dílen zaměřených na překračování různých prahů zkušenosti s choreografickou kompozicí prostřednictvím dialogu s dalšími médii, s nimiž se setkává (místa, zvuky, hudba, předměty, oblečení a další).

  • –⁠ Lekce zaměřené na smyslové uvědomění: přístup k imaginárnímu tělu a jeho vlivu na prostorové a zvukové klima kompozice
  • – ⁠Ateliér poslechu zvuku a hudby: přístup k výzvám orientovaného poslechu
  • –⁠ Dílny improvizace a kompozice: vztah mezi prostorem imaginárního těla a hudebností; dramaturgické otázky
  • – ⁠Strukturované diskuse o práci prováděné prizmatem dramaturgie, kdy je iniciován vztah mezi gestem a zvukem

KDYPá 1. 3., 15:00–18:00So 2. 3., 10:00–17:00 (včetně pauzy na oběd)Ne 3. 3., 9:30–15:30 (včetně pauzy na oběd)

KDECirqueon Lab, Petrohradská 3, Praha 10–Vršovice KURZOVNÉDospělý 3 000 Kč / 2 500 Kč (při platbě do 15. 2. )Student 1 600 Kč / 1 400 Kč (při platbě do 15. 2. )

Pedagogický seminář je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy