NECHŤ ŠKOLA TANČÍ
Kreativní výuka na školách pod vedením zkušených umělců
Může dítě poznávat a pochopit fyziku nebo matematiku prostřednictvím pohybu, "těla v pohybu"?
Může si školák nebo student osvojit jazyk nebo literaturu díky tanci?
Kreativní výuka na školách pod vedením zkušených umělců
Může dítě poznávat a pochopit fyziku nebo matematiku prostřednictvím pohybu, "těla v pohybu"?
Může si školák nebo student osvojit jazyk nebo literaturu díky tanci?
Cílem iniciativy KREATIVNÍ PROJEKTY VE ŠKOLÁCH je podporovat mezioborové aktivity a tvořivost ve školách. Tanec může pomoci žákům osvojit si poznatky, získat dovednosti daného předmětu a rozšířit rámec kompetencí, které dítě ve školním prostředí používá. Kreativní projekty posílí vazby mezi školou a životem dítěte, rodinou. Jednotlivé kreativní projekty se uskuteční v časově omezeném období (několika týdnů).
Cíle projektu:– Rozvíjet kreativitu žáků a naučit se na jejím základě konstruktivně vystavět projekt– Seznámit se s projektovým procesem směřujícím k cíli = choreografii – Používat „tělo v pohybu“ jako prostředek poznávání – Rozvíjet iniciativu, transdisciplinaritu, úctu a empatii ve výuce– Naučit se rozpoznávat a respektovat individuální a skupinový potenciál– Podporovat rozvoj osobnosti žáka na základě pochopení vlastní jedinečnosti– Naučit děti vnímat umění a chápat společenský přínos každé tvořivé činnosti– Přispívat k pozitivnímu vývoji vzdělávacího systému v ČR– Projekty ze Žďárecka využít jako příklad pro další regiony
Projekt má 3 úrovně:
SEMINÁŘ pod vedením zahraničních a domácích lektorůCílem semináře je setkání choreografů a pedagogů, kteří dostanou prostor navzájem poznat své světy, vzdělávací a umělecké potřeby, tak aby mohli spolupracovat na tomto projektu.Na školení jsou pozváni jedni z nejlepších choreografů, profesionálních umělců, kteří mají profesní přesah a zkušenosti ze zahraničí. Seminář je otevřený všem pedagogům ze ZŠ a SŠ ze Žďáru n/S a okolí.
REALIZACE PROJEKTŮNa začátku procesu vybraný choreograf a pedagog „ušijí na míru“ koncept celého projektu pro vybranou třídu. Následovně spolupracují s konkrétní skupinou žáků na definici projektu pro konkrétní vyučující předmět nebo předměty. Umělec pravidelně intervenuje do výuky. Pedagog se nechává inspirovat tímto přístupem a průběžně navazuje na tuto kreativní intervenci i v ostatní výuce. Umělci v běžné výuce využívají přirozeně svůj kreativní potenciál, jenž je doplněn pedagogickým vedením učitele. Žáci realizují tvůrčí projekt výuky v pohybu a učí se vnímat a používat „tělo v pohybu“ jako prostředek poznávání.
Projekt uzavře prezentace výsledků ve škole a vystoupení dětí na Mezinárodním festivalu pohybového divadla a tance KoresponDance, v rámci doplňkového programu Spolu dne 9. 7. 2016 v 16:30, Zámek Žďár n/S.
PŘEHLÍDKA – Kulatý stůl 9. 7. 2016 v 15:00Vzdělávací modul uzavírá veřejný „Kulatý stůl“. Vzniká tak prostor a čas pro sdílení zkušeností, pro odpovědi na otázky a prezentaci výsledků společné práce veřejnosti.
Děkujeme: Zámek Žďár n/S a Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR, Hlavní město Praha, Město Žďár nad Sázavou, KoresponDance .
Děkujeme také za krásnou hudbu, použitou při prezentacích "Škola tančí", choreografka Zdenka Brungot Svíteková.Použité zvukové soubory: * audifications of EEG data by Dr. Florian Grond, data provided by Prof. Stefanie Blain-Moraes, http://www.grond.at/https://www.mcgill.ca/spot/stefanie-blain-moraes