Anatomie těla v tanci

AKCE UŽ PROBĚHLA
Alfred ve dvoře
1. 6. 2017 / 20:00

Umělci reagují na podněty z publika a odhalují anatomii pohybu v její funkční kráse i v různých historických obrazech.

Zpět na akce

Konferenciér: Zdenka Svíteková (SK)Interpretace: Jana Novorytová (CZ), Florent Golfier (FR)Koncept, režie: Carlo Locatelli (IT)Hudba: George Cremaschi (USA / CZ)Technická spolupráce: Lukáš Benda (CZ)Produkce: Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA.Délka: 60 min.

Anatomie těla v tanci se zaobírá myšlenkou, jak využít znalost těla, vlastního těla, tedy anatomie, k poznání sebe sama. Během večera se tak máte možnost zamýšlet nad základními otázkami Co je pro vás tělo? Jedná se skutečně jenom a pouze o tělo? Ale o jaké tělo se vlastně jedná? Nejen pomyslnou kostru specifického konceptu přeneseného do České republiky z Francie tvoří výklad konferenciéra, živé vstupy tanečníků a projekce. Umělci vyzývají publikum ke společnému získání smyslové zkušenosti, k nakreslení jejich vlastní kostry. Cílem je přizpůsobit vnější obraz našemu vlastnímu tělu, pocity našeho těla sladit s jeho obrazem za použití dotýkání, pomalého pohybu či zvnitřnění pohybu. Diváci se stávají součástí inscenace a jejími tvůrci, každý si tvoří představu o vlastní anatomii. Teprve poté konferenciér odkrývá reálnou kostru a poskytuje divákovi srovnání s jeho náhledem. Následuje stručná exkurze do anatomie včetně historického náhledu na chápání těla a tělesnosti prostřednictvím unikátní projekce, která shrnuje záznamy o zobrazování lidského těla napříč staletími a kulturami. Prezentaci sestavil autor projektu, italský choreograf, tanečník a pedagog Carlo Locatelli, který se dlouhodobě zabývá zkoumáním těla jakožto nástroje každodenního života prostřednictvím tance a slov a který skrze anatomii hledá lidskou podstatu a identitu. Divák během představení poznává, jak tanečník pracuje s anatomií ve vztahu k sobě samému. Tanečníkovo tělo je ve stejný moment objektem studia i subjektem, který pozoruje, tělo je autem i řidičem zároveň. Na scéně se objevuje a mizí tanečník pokaždé v jiné podobě a podrobuje tak lidskou identitu otázkám skrze mnohoznačnost a proměnlivost. Ve finální části vstupuje tanečník do další fáze vnímání těla a prostoru a sice do společného duetu. Publikum se stává svědkem tvorby, je vtaženo do procesu poznávání a může prohloubit své znalosti ať už přistupuje z pozice teoretika, umělce, lékaře či laika.  

 

Produkce, kontakt: Eva Dryjová, evadryj@hotmail.com, tel.: 607 548 259